بخش دوم کتاب "121 توصیه کوچک، اما اثرگذار برای مدیران"
بیست توصیه دوم کتاب " 121 توصیه کوچک،
اما اثر گذار برای مدیران
21- با عصبانیت وارد جلسه ی گفت و گو نشوید.
22- بین کار و خوشی تعادل ایجاد کنید.
23-در جهت مهارت افزایی مدیران برای اداره ی نیروی کار در حال تغییر اقدام کنید.
24-عدم توجه و تمایل به مبالغه پیرامون امور محوله را ملاک ملاک عمل خود قرار دهید.
25- (اخلاص) و دوم (صداقت) دو عنصر حیاتی هستند.
26- واقع بین باشید.
27- جهت بهره وری بیشتر از زمان به برنامه ریزی و اقدام بر اساس برنامه توجه کنید.
28- قدرت ذهنی و جسمی خود را بشناسید.
29- به حرف های همه گوش دهید و با ایشان صادقانه حرف بزنید.
30- نرمش در رفتار را فراموش نکنید.
31- به نیازها و خواسته های کارکنان توجه و مراقبت نمائید.
32- اختصاص زمان و وقت برای ارتباط با مردم و کارکنان بسیار مهم است، مورد غفلت قرار نگیرد.
33-تبیین ارزش های حاکم بر سازمان و چرایی آن در جهت ایجاد رغبت و تمایل کارکنان به همکاری موثر بر اساس تحریک بر حاکمیت ارزش ها بسیار مهم است.
34- مشورت و مشارکت دادن کارکنان در اظهارنظرهای کاری و سازمانی یکی از فاکتورهای موفقیت مدیران موفق است.
35- به زیردستان و کارکنان کاری خود احترام بگذارید.
36- قسمتی از مسئولیت خود را به زیر دستان تفویض کنید.
37- تفویض اختیار همیشه دارای خطاهایی نیز هست، اما شما نگران نباشید و اعتماد کنید.
38- مراعات حال زیردستان را کنید.
39- از ایجاد تنش و استرس بپرهیزیم.
40- رعایت اصل تشویق و تنبیه و عدم رفتار یکسان در مقابل با عملکرد متفاوت با افراد را مدنظر داشته باشید.
پنج روز دیگه منتظر بخش دوم این کتاب تاثیر گذار باشید
با آرزوی موفقیت و بهروزی - مهدی احمدزاده