مهدی احمدزاده

صفحه شخصی مهدی احمدزاده

مهدی احمدزاده

صفحه شخصی مهدی احمدزاده

مهدی احمدزاده
CMIK مخفف چهار کلمه Culture -Management -Information- Knowledge می باشد و مقصود حرکت در راستای این چهار اصل و کمک به بهبود و توسعه آنهاست.
بایگانی

مهندس

پنجم اسفند زادروز دانشمند بزرگ ایرانی – اسلامی خواجه نصرالدین طوسی به عنوان روز مهندس نامگذاری شده و گرامی داشته می شود.

به جرات می توان گفت بیشترین دستاورد علمی بشر زائیده تفکر ریاضی و هندسی است و از این نگاه هرکس که ذهن و تفکر ریاضی و هندسی داشته باشد به نوعی در جرگه جامعه مهندسی قرار می گیرد.

شاید از نظر شورای انقلاب فرهنگی هنوز رشته های تحصیلی که دقیقا مفهوم مهندسی دارند روشن و شفاف نشده باشد و شاید هنوز در ایران نتوانیم به طور صریح و روشن اعلام کنیم که چند رشته تحصیلی دانشگاهی منسوب به مهندسی است ولی در مجموع در همه رشته های علمی – کاربردی که پایه فنی و ریاضی دارند نامگذاری مهندسی بجا و شایسته است.

بهرحال آنچه مهم است اینکه امروز از میان چند صد رشته تحصیلی دانشگاهی تقریبا حدود 70 رشته مهندسی وجود دارد.

روز مهندس، روز همه کسانی است که با کاربردی کردن علوم تجربی به تعالی و ترقی زندگی انسان کمک نموده و به بشریت خدمت می نمایند.

شاید همین تعریف رایج در مورد مهندس که می گوید: ((مهندس کسی است که برای رفع مشکلات بشر یا راهی می یابد یا راهی می سازد.)) بهترین تعریف از خدمات جامعه مهندسی به انسانها باشد و به همین دلیل لازم است این روز را گرامی بداریم و به صاحبانش تبریک بگوییم.

شان و جایگاه مهندس در منشور جهانی فیدیک(منشور اخلاقی و سوگندنامه مهندسان) نشان می دهد که جامعه مهندسی جامعه ای است روشنفکر، آزاد اندیش، خدمتگزار، صلح طلب و سازنده که در میان جوامع متخصص دیگر می بایستی به آن احترام گذاریم و برای آن ارج و قدر قائل شویم چه در غیراینصورت اگر تشویق و احترام کافی را از این قشر خدمتگزار برداریم ممکن است جامعه مورد سوء استفاده افراد غیرمهندس قرار گیرد و آنگاه خرابی ها و خسارتهایی را مشاهده خواهیم نمود که جبران آنها چندان کار آسانی نخواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۲
مهدی احمدزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی