مهدی احمدزاده

صفحه شخصی مهدی احمدزاده

مهدی احمدزاده

صفحه شخصی مهدی احمدزاده

مهدی احمدزاده
CMIK مخفف چهار کلمه Culture -Management -Information- Knowledge می باشد و مقصود حرکت در راستای این چهار اصل و کمک به بهبود و توسعه آنهاست.
بایگانی

روابط عمومی

27 اردیبهشت "روز روابط عمومی"؛
 بهانه ای برای تقدیر از تلاشگران بی منت هنر هشتم

 

 دنیای امروز، دنیای شتاب، خبر و اطلاع رسانی است و بر این اساس نقش نهادهای اطلاع رسان و رابطی مانند روابط عمومی بیش از پیش مشخص می شود. با این دیدگاه نه تنها یک روز خاص در طول سال که همه روزهای سال، روز روابط عمومی است و گستره فعالیت های این نهاد شب و روز نمی شناسد.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است؛ به گونه ای که موفقیت و دوام سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

  روابط عمومی هنر خدمت به مردم، ارتباط موثر و به هنگام با مردم و مشتریان است (نقش وکیل مدافع سازمان در جامعه) و در عین حال هنر ارتباط درست با مدیران و انتقال نظرات مدیران به مردم و همچنین انتقال نظرات و انتقادهای مردم به مدیران (نقش مدعی العموم در سازمان) و هنر ارتباط با رسانه ها و انتقال صحیح اخبار، انتقادها و گزارش های حرفه ای و تخصصی و مانند اینهاست .

بی شک روز ارتباطات و روابط عمومی تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است.

  امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی غیر قابل انکار است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای
حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های نوین روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تاکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، نقش بی بدیل در روند تصمیم گیری سازمان است.

امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی؛ بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی، مدیریتی و در جایگاه عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمان جایگاه ویژه‌ای دارد و بدون آن نتایج هیچ فعالیتی، ارزیابی و
و نمود پیدا نخواهد کرد.

در عصر حاضر روابط عمومی ابزار دست مدیریت نیست بلکه فلسفه مدیریت است. اگر در سازمانها روابط عمومی در جایگاه اصلی خود نباشد و یا ناکارآمد شود، سیستم مدیریتی منفعل، فرسوده و ناکارآمد حاصل می گردد. روابط عمومی می تواند با بالا بردن قدرت رقابت و پذیرش ریسک سازمانها و با جاری ساختن روح جلوه گری فعالیت های عملکردی سازمان (روابط عمومی) در کل سازمان که با ایستایی و سکون منافات دارد، زمینه تجلی این نام را در سراسر میهن اسلامی فراهم آورد.

حوزه کاری رسمی سازمانها و نهادها طوری طراحی شده که درهای سازمانها به روی مراجعان، ساعتی مشخص گشوده و ساعتی دیگر بسته می شوند؛ اما این آغوش باز روابط عمومی هاست که همواره پذیرای اقشار مختلف جامعه بوده و لحظه به لحظه می تواند رسیدن به اهداف والای توسعه را دنبال نموده، نشاط  و سرزندگی را در نهادها و سازمانهای کشورمان جاری سازد.

جای بسی خوشحالی دارد که در تقویم کشور عزیزمان هم، روزی با عنوان روابط عمومی به مانند دیگر کشورهای جهان وجود دارد؛  27 اردیبهشت فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان هنر هشتم مرور کنیم و با اقدامات این بخش پر تلاش و پر مخاطره در سازمانها بیشتر آشنا شویم.

با عنایت به اهمیت و کارکردهای ویژه روابط عمومی ها، اعتقاد داریم اختصاص یک روز در تقویم رسمی کشور به این حوزه مهم و اثرگذار ، نشانگر توجه مسئولان به جایگاه و اثرگذاری نهاد روابط عمومی است و اینک پس از چند سال از آغاز این رویداد می توانند با تکیه مبارک بر هویت فلسفی و تاسیسی خود، تاثیرگذاری بیشتری در ارتباطات اجتماعی داشته باشند، زیرا بر این باوریم کارآمدی روابط عمومی در پرتو هویت یابی حقیقی آن امکان پذیر است.

روز ملی ارتباطات و روابط عمومی می تواند محملی مناسب در راستای اعتلای هر چه بیشتر نام و جایگاه روابط عمومی در کشور باشد. این روز، فرصت ارزشمندی است تا با پاسداشت حرمت و جایگاه علم و هنر روابط با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم، با فراهم آوردن بسترهای مناسب و آگاهی رسانی به مردم، از پیشرفت ها و موفقیت های مجموعه های مختلف خبر داده و راه را برای اعتلای میهن عزیزمان خصوصاً در عرصه های
بین المللی بیش از پیش مهیا و آماده نماییم؛ که این امر در دنیای امروز با وجود هجمه های عظیم خبری و خبرسازی از سوی منابع اطلاع رسانی جهانی بسیار بسیار از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد، که بازخورد عملکرد مناسب در این عرصه رقابت؛ بی شک نتایج ارزشمندی در کلیه زمینه ها از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... برای کشور خواهد داشت.

تلاشگران عرصه ارتباطات و روابط عمومی ها؛ امیدوارم همواره در سایه ایزد تبارک،
ذهنتان خلاق، دستانتان پرتوان و قلبتان سرشار از الطف الهی  باشد؛

پیشاپیش روزتان گرامی

 

# مهدی احمدزاده

 برادر کوچک شما و شاگرد تنبل حوزه ارتباطات و  روابط عمومی ها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۶
مهدی احمدزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی