مهدی احمدزاده

صفحه شخصی مهدی احمدزاده

مهدی احمدزاده

صفحه شخصی مهدی احمدزاده

مهدی احمدزاده
CMIK مخفف چهار کلمه Culture -Management -Information- Knowledge می باشد و مقصود حرکت در راستای این چهار اصل و کمک به بهبود و توسعه آنهاست.
بایگانی
شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶ ب.ظ

تصویر و سخن هفته 81 ( دهه کرامت گرامی باد)

دهه کرامت

1ـ دهه نخست ماه «ذی قعده الحرام» چند سالی است که توسط آستان قدس رضوی و آستانه حضرت فاطمه معصومه علیها سلام، دهه کرامت نام‌گذاری شده و به برکت این دو مولود ارزشمند و گران‌قدر «روز اول ولادت اهل کریمه اهل بیت حضرت معصومه و روز یازدهم ولادت حضرت ابی‌الحسن الرضا علیه السلام» مراسم استانی در چند استان برگزار می‌شود و اندر معرفت و کرامت این بزرگواران داد سخن داده می‌شود. 

2ـ این دهه فرصت گران‌قدری است که درباره شخصیت علمی و عملی، عقیدتی و اخلاقی، عرفانی و سیاسی و زیارتی این بزرگواران، کار فرهنگی و فکری و اجتماعی انجام گیرد و با توسل به آستان قدس آنان، خود را به فضیلت و حکمت و معنویت و دیانت نزدیک سازیم، زیرا مطالعه و شناخت «ابرار و احرا، انیشمندان و دانشمندان، نیکان و پاکان» در ساختار فکر و فهم و انگیزه و اعتقاد و اخلاق انسان تأثیرگذار خواهد بود. 

3ـ واژه کرامت، واژه‌ای ارزشمند می‌باشد و خداوند متعال در قرآن مجید به کرامت و تکریم انسان تصریح نموده «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى کَثِیرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا، اسراء آیه 70» و بوضوح اعلام داشته، نخستین مخالف و دشمن کرامت انسان «ابلیس» بود که گفت: «أَرَأَیْتَکَ هذَا الَّذی کَرَّمْتَ عَلَیَّ، اسراء 62»‌ خداوندا می‌دانی که چه کرده‌ای و این «آدم» را بر من برتری داده‌ای، من مخالفم و به سراغ «ذرّیه» وی می‌روم و تا آنان را خوار و ذلیل و مطیع خود نساخته‌‌ام، رها نخواهم کرد. تقابل ابلیس با خالق خود از موضوع تکریم انسان شروع شد و تا حال ادامه دارد. 

4ـ در بیانی کوتاه امام ششم فرمود: «مادمت لاثری الشیطان میتاً فلا تأمن مکره» آنگاه که ندیدی و باور نکردی که ابلیس و شیطان مرده است از مکر وی ایمن مباش، و اینجا است که «رسالت» انسان معلوم می‌گردد، که باید بکوشد با علم و عقیده و عمل و اخلاق و اندیشه و اجتهاد خود را به کرامت شایسته انسانی و خداوندی برساند و از هیچ تلاش و کوشش طاقت‌فرسا مضایقه ننماید، بررسی زندگی‌نامه حضرت رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام، در این ساحت غنیمت ارزشمند است و زیارت این دو بزرگوار وسیله ابراز ارادت به این کرامت پیشگان می‌باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۷
مهدی احمدزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی